art’s excellence review playlist - aanvulling 5

Muziek die wij beluisterden voor hifi-reviews

Deze vijfde aanvulling op onze review-playlist is de voorlaatste. In de herfst volgt nog de zesde aanvulling. In totaal dus zeven delen, het perfecte getal, en dan is het klaar. Hoewel… klaar? Dan zijn we in elk geval bij tot en met de laatst gepubliceerde hardware-recensie. Maar klaar met het delen van mooie muziek zijn we nooit, dus worden er op dit moment plannen gesmeed om de playlist op een andere manier te gaan voortzetten. Wel onder dezelfde naam trouwens, dan blijft hij voor iedereen vindbaar, maar de muziek zal dan uit andere bronnen gaan komen.

En daar kijken we nu al naar uit. Muziek is en blijft de basis onder onze activiteiten. In een filosofische bui hebben we wel eens vastgesteld dat muziek heel goed zonder hifi kan bestaan, maar hifi niet zonder muziek. Dus blijven we onze klanten en lezers voorzien van fraaie opnames. Die zowel muzikaal als klankmatig de moeite van het delen waard zijn.

Sinds de URL perikelen met de Review Playlist bij Qobuz die we de vorige keer moesten melden heeft Apple Music de chronologische volgorde van de lijst door elkaar gegooid (als we na de vakantie weer energie hebben gaan we proberen om dat te corrigeren) maar verder zijn er geen kleine rampen meer gebeurd. Onderstaande links wijzen nog steeds naar de nieuwste (en dus aangevulde) playlists, en dus kunnen ook de lezers die nu pas aanhaken ze ook als favoriet opslaan en automatisch toekomstige aanvullingen ontvangen.

art's excellence Review Playlists - aanvulling 5

Nieuwe tracks

Deze aanvulling bevat opnieuw (ongeveer) 20 tracks van artiesten als Dominic Miller, Martin Nonstatic, NITS, Muddy Waters, Coldplay en Billy Cobham. De eerste nieuwe track is van het Tord Gustavsen Trio.

Wanneer dit je eerste kennismaking is met de art’s excellence review playlist kun je hier het artikel lezen waarin het hoe en waarom wordt uitgelegd.

Omdat de playlists zijn samengesteld via mijn persoonlijke streaming-accounts zie je er dus niet de naam art's excellence bij staan. We hebben namelijk niet óók nog vier zakelijke abonnementen afgesloten puur om een andere naam bij de playlists te laten verschijnen. Daarom zie je bij de verschillende streamingdiensten verschillende samenstellers staan boven de playlist. Bij Qobuz is de accountnaam obscurist, bij Tidal heet ik om onverklaarbare redenen me, bij Apple Music is dat Makz Delissen en in Spotify ben ik makzmedia. Als je dat verwarrend vindt kun je het beste onderstaande links gebruiken, dan kom je in elk geval altijd bij de officiële art's excellence review playlist uit.

Wanneer je dit artikel in een browser op je computer leest openen de links hieronder op een nieuw tabblad. Van daaruit kun je inloggen in je account, als dat niet al automatisch gebeurt. Op je smartphone of tablet openen de links automatisch de app van de desbetreffende streamingdiensten die je hebt geïnstalleerd. Wanneer je op je computer bent ingelogd kun je de playlist openen in de eigen app van de streamingdienst, waar je hem eenvoudig aan je lijst van Playlists kunt toevoegen. Het voordeel daarvan is dat je hem altijd snel bij de hand hebt, óók in je mobiele apps die aan hetzelfde account gekoppeld zijn. Wanneer je de art’s excellence review playlist al eerder als favoriet hebt opgeslagen hoef je niets te doen, de aanvulling verschijnt dan vanzelf.

Veel luisterplezier toegewenst met de vijfde aanvulling op de art’s excellence review playlists:

Luister in lossless geluidskwaliteit naar de art's excellence review playlist bij Qobuz. (abonnement vereist)
Luister in lossless geluidskwaliteit naar de art's excellence review playlist bij Tidal (abonnement vereist)